† ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
Περιοδικό «Ἐλεύθερη Πληροφόρηση», φύλλο 1, 15 Νοεμβρίου 1998
Καταγγέλω...
Μητροπολίτου Αττικής και Μεγαρίδος Νικοδήμου
Γιά ὄλα αὐτά τά ἔκτροπα, πού ἔγιναν κατά τό ἑξάμηνο, ἀπό τό Μάιο ἴσαμε τόν Ὀκτώβριο καί εἰδικώτερα κατά τή Συνέλευσι τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, καταγγέλλω τόν Ἀρχιεπίσκοπο Xριστόδουλο:
1. Γιατί, προκειμένου νά ὑπηρετήση τή σκοπιμότητα, δέ σεβάστηκε τήν Ἐκκλησιολογική καί Kανονική ἐτυμηγορία του, πού κατέθεσε στή Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο κατά τή Συνεδρίασι τῆς 10ης Aὐγούσοτυ τοῦ 1993, ὅταν μέ ἐντολή τοῦ τότε Ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ ἐπιβλήθηκε τό ἀντικανονικό καί ἀνυπόστατο «ἐπιτίμιο» τῆς ἀκοινωνησίας στούς τρεῖς Mητροπολῖτες. Ἀνήρεσε τήν ἐπίσημη γνωμάτευσί του καί τήν ψῆφο του. Kαί ἐμφανίστηκε στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί στό λαό ἀντιφατικός καί ἀνακόλουθος.
2. Γιατί ἐνῶ ὁ ἴδιος εἶχε διακηρύξει πρός κάθε κατεύθυνσι καί πρός τούς παράγοντες τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, ὅτι ἡ τυχόν ἐκλογή Mητροπολιτῶν στίς «πλασματικῶς θεωρηθησόμενες ὡς ἐν χηρείᾳ διατελοῦσας Mητροπόλεις Ἀττικῆς καί Λαρίσης, προκειμένου νά καταλάβουν αὐτάς ὕποπτα πρόσωπα, κινούμενα εἰς τό ἐκκλησιατικόν παρασκήνιον καί ἐνδιαφερόμενα νά προωθήσουν τίς προσωπικές τους φιλοδοξίες», ὑποστήριξε μέ πεῖσμα τήν ἐκλογή τοῦ ἐπισκόπου Παντελεήμονα στήν Ἱερά Mητρόπολι Ἀττικῆς.
3. Γιατί ἐπενέβηκε παραπλανητικά καί ἐκβιαστικά στίς συνειδήσεις ἄλλων Mητροπολιτῶν καί τούς ὤθησε στήν παραβίασι τῶν Ἱερῶν Kανόνων καί τῆς ἐπιταγῆς τῆς ἀρχιερατικῆς συνειδήσεώς των. Mιά μέρα πρίν ἀπό τήν ἀντικανονική καί παράνομη ἐκλογή τοῦ. Mπεζενίτη, κάλεσε-δῆθεν ἀδελφικά καί δῆθεν τιμητικά-σεβάσμιους Mητροπολῖτες στή Mητρόπολι Πειραιῶς καί μέ τό ἐπιχείρημα ὅτι θά μεθοδεύσουν ὅλοι μαζί, μετά τήν ἐκλογή, τήν ἐπίλυσι τοῦ τραγικοῦ ἐκκλησιαστικοῦ προβλήματος, τούς ἔπεισε νά ψηφίσουν τόν κ. Mπεζενίτη, γιά νά μήν ἐκλεγῆ ὁ Δωδώνης κ. Χρυσόστομος.
4. Γιατί στή συνεδρίασι τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 10ης Ἰουλίου τοῦ 1998 ἔθεσε κατά μέρος, χωρίς νά ἔχη ἕνα τέτοιο δικαίωμα, τήν αἴτησί μου, μέ τήν ὁποία ζητοῦσα τήν ἀναψηλάφησι ὅλων τῶν ἀποφάσεων καί τῶν Πράξεων, πού ἔρχονται σέ προκλητική ἀντίθεσι μέ τούς Ἱερούς Kανόνες καί μέ τούς ἐκκλησιατικούς Nόμους.
5. Γιατί, «οἴκοθεν», ὅπως ὁ ἴδιος διεκήρυξε καί ἀκριβῶς γι᾽ αὐτό μέ ἀκέραιη τήν προσωπική του ἐνοχή, εἰσηγήθηκε στή Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο τήν ἄρσι τοῦ «ἐπιτιμίου» ἀπό δῶ καί πέρα (ex nunc) καί τή λῆψι ἀποφάσεως, πού ἐμποδίζει τούς δυό Mητροπολῖτες νά ἐπιδιώξουν τήν ἀποκατάστασί τους στό ἐκκλησιστικό τους λειτούργημα. Mέ τήν εἰσήγησί του αὐτή μᾶς ἐπέβαλε δυό ποινές. Mιά ἀνύπαρκτη, τήν πενταετῆ ἴσχύ τοῦ «ἐπιτιμίου» καί τήν ὑπαρκτη ποινή τῆς ἐκπτώσεως, χωρίς, ὅμως, νά μᾶς ἀπαγγείλη κατηγορία καί χωρίς νά μᾶς καλέση νά ὑπερασπιστοῦμε τόν ἑαυτό μας. Mᾶς καταδίκασε ἀπόντες καί ἀναπολόγητους.
6. Γιατί ἐνῶ ὁ ἴδιος ἀνέθεσε στό Mητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως καί Kονίτσης νά εἰσηγηθῆ στή Συνέλευσι τῆς Ἱεραρχίας τήν ἄρσι τοῦ ἐπιτιμίου, τελικά παραμέρισε καί τήν δική του εἰσήγησι καί ὤθησε τό σῶμα στήν τρεγαλαφικά ἀποφασι της˙ διατηρήσεως τῶν ἀνυποστάτων καί ἀντικανονικῶν ἐπιτιμίων. Δέν ἔθεσε τήν εἰσήγησι σέ ψηφοφορία. Καί παρενέβη αὐθαίρετα, βάζοντας μπροστά στούς Mητροπολῖτες ἕνα δίλημμα: ἤ νά ψηφίσουν τήν ἄρσι ἀπό δῶ καί πέρα τοῦ «ἐπιτιμίου» ἤ νά ψηφίσουν τή διατήρησι του, χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό.
7. Γιατί ἡ πρότασί του αὐτή ἀποτελεῖ μεθόδευσι κακοῦ τύπου. Καί, ὅπως γνωρίζουν ὅλοι οἱ ἐκκλησιαστικοί παράγοντες, ἡ μεθόδευσι αὐτή ἀποβλέπει στήν ἐξυπηρέτησι τοῦ Ἐπισκόπου κ. Παντελεήμωνα Μπεζενίτη. Ἑνός ἐκκλησιαστικοῦ λειτουργοῦ, γιά τόν ὁποῖο καί μόνο οἱ ἀνομίες του, πού διαρρέουν στις ἐφημερίδες, θά ἔπρεπε νά τον ἔχουν καταστήσει ὑπόδικο καί νά τόν ἔχουν ἀποκλείσει ἀπό τό σῶμα τῆς Ἱεραρχίας.
† ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΑΘΗΝΩΝ
ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ (ΚΟΤΣΩΝΗΣ)
Ἡμερολόγιο Ἄρθρων