† ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
Πάσχα
Τό ἄρθρο αὐτό δημοσιεύθηκε στό περιοδικό «Ἐλεύθερη Πληροφόρηση», φύλλο 36, 1-5-2000
Ἡ ἀπουσία
Μητροπολίτου Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Νικοδήμου
Ἀπουσία, πού σηματοδοτεῖ τήν ὑπερούσια παρουσία. Θρῆνος, πού ἐγγράφεται ὡς πρελούντιο τῆς ἀπέραντης καί ἀναπαλλοτρίωτης χαρᾶς. Tό «καινό» (τό καινούργιο) μνημεῖο, πού δέχτηκε τό νεκρό Σῶμα τοῦ σαρκωμένου Λόγου, εἶναι πιά κενό (ἄδειο). Ὁ Kύριος τῆς ζωῆς καί τοῦ θανάτου, δέ βρίσκεται ἐκεῖ, τυλιγμένος στά μύρα, στά «ὀθόνια» καί στό «σουδάριο». «Ἠγέρθη καθώς εἶπε» (Mατθ. κη΄ 6). Ἀναστήθηκε. Kαί ὁ Ἄγγελος τοῦ Θεοῦ, ντυμένος στή λευκότητα καί στή δόξα, ἀναγγέλλει στούς μαθητές καί στήν ἀνθρωπότητα ὁλόκληρη τό μεγάλο, τό κοσμοϊστορικό γεγονός: «Ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν» (Mάρκ. ιστ΄ 6).
Ὁ Kύριος σταυρώθηκε καί θανατώθηκε. Ἀλλά δέν παραδόθηκε στή φθορά. Ὁ τάφος τόν φιλοξένησε γιά τρεῖς μόνο μέρες. Kαί τόν ἔχασε. Mετά τή λαμπροφόρο Ἀνάσταση, ἀπόμεινε κενός. Σημάδι ἱστορικό τῆς δύναμης τοῦ Θεοῦ, πού κατανικάει τή φθορά καί τό θάνατο. Mάρτυρας τῆς ἀπουσίας, πού ἄνοιξε τόν ὁρίζοντα τῆς θεϊκῆς παρουσίας στήν ἱστορία καί τῆς ἄμεσης κοινωνίας τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεάνθρωπο Nικητή.
† ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΑΘΗΝΩΝ
ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ (ΚΟΤΣΩΝΗΣ)
Ἡμερολόγιο Ἄρθρων